31.8.2013

Vaavin valtakuntaan

Täällä jo kovasti sormet syyhyäisi päästä muuttamaan yläkerran kakkosmakkari vaavin valtakunnaksi ja ideointi on ollutkin päällä jo pidemmän aikaa. Lähtökohtana tulee olemaan vaalea, musta-valkoinen värimaailma. Olen metsästänyt muutaman viikon retropinnistä, mutta tarkemmin asiaa mietittyämme, päädyimmekin kokovalkoiseen Ikean Stuva-sänkyyn säilytyslaatikoilla. Niissä retropinnasängyissä ei nimittäin ole laidan poisto mahdollisuuttaa, joten Stuva tulee olemaan pitkäikäisempi vaihtoehto. Tykätään muutenkin Stuvan kalusteista, joten kaveriksi sitten voi hankkia saman sarjan säilytyskalusteita.


Olen aivan rakastunut tähän, ensimmäistä kertaa My second Hand Life -blogissa esiintyneeseen, pilkkutapetin korvausideaan. Ennen kuin törmäsin tähän hauskaan ideaan, olin jo katsellut kaupoissa erilaisia täplätapetteja, mutta niissä oli yleensä ottaen liikaa täplää, liian isoa täplää tai jotain muuta vikaa... ja ne olivat tapetteja. Tällä tarraidealla voi korvata tapetin huomattavasti pienemmällä vaivalla sekä halvemmalla ja siitä pääsee halutessaaan myös helpommin eroon.


Ja kun huoneen pohjat ovat valkoista ja mustaa, on sinne helppo lisätä väriä kuin väriä. Itse olen ehdottomasti rehellisten ja kirkkaiden perusvärien ystävä. Kirkkaat punainen, vihreä, keltainen ja oranssi ovat ehdottomasti suosikkini. Kohtalaisen selkeä näkemys minulla jo päässäni huoneen sisustuksesta ja kalusteista on, mutta vielä en uskalla heittää kollaasia valinnoista näytille. Se tulee sitten aikanaan.

Kaikki kuvat ja niiden lähteet löytyvät Pinterestistäni. 
Pilkkutapetti-idea löytyy toteutettuna myös Pisaroita -blogista. 

2 kommenttia :

  1. Näitä kuvia katsoessa melkein ( mutta vain melkein:)) toivoisi, että itsellänikin olisi pieni, jolle sisustaa huone. Etenkin tuo alimmainen kuva, missä ovat rummut, iskee omaan makuhermoon. puhtaat perusvärit, mutta puitteet kauniin vanhaa arkkitehtuuria, kaunista. Tykkään yhdistää valkoiseen ympäristöön enemmän noita puhtaita perusvärejä kuin murrettuja, mutta olen huomannut, että taidamme kuulua vähemmistöön sen suhteen. Onnellista odotusta!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se kuva on myös minun suosikki noista värikkäistä huoneista. Kiitos paljon. =)

      Poista